Aktualności HEUTHES

Zobacz archiwum wiadomości:

30 października 2025

Produkcyjne uruchomienie zmian w systemie MULTICENTAUR PAYMENT HUB dotyczących obsługi kanału SORBNET3

Firma HEUTHES z powodzeniem zakończyła prace nad projektem SORBNET3, który pomyślnie przeszedł test w Narodowym Banku Polskim.

SORBNET (System Obsługi Rachunków Bankowych) obsługiwany przez Narodowy Bank Polski, został utworzony w celu rozliczania operacji polityki pieniężnej, transakcji międzybankowych z rynku finansowego i wysokokwotowych zleceń klientowskich, a także wykonywania rozrachunku innych systemów płatności, jak np. Elixir. Charakteryzuje się przetwarzaniem zleceń w czasie rzeczywistym (RTGS) i brakiem ograniczeń kwotowych dla przelewów.

Zaplanowanie przez organizację SWIFT obsługi komunikatów w formacie MX i migracja do standardu ISO20022 wymusił także zmianę w sposobie funkcjonowania systemu SORBNET2, który bazował dotychczas na wymianie danych w sieci SWIFT i formacie MT.

Decyzją NBP w dniu 8 września 2025 r. został uruchomiony system SORBNET3 oparty na standardzie ISO20022, zastępujący dotychczasowy SORBNET2.

SORBNET3 wprowadza istotne zmiany w sposobie komunikacji i przetwarzania transakcji, zgodne z międzynarodowymi standardami. Oprócz głównej zmiany typu komunikatów na XML (co jest zgodne z globalnymi trendami w komunikacji finansowej), SORBNET3 zakłada również bardziej efektywne przetwarzanie transakcji, usprawnienie rozliczeń poprzez wielorakie mechanizmy optymalizacji rozrachunku i nowe sposoby integracji z zewnętrznymi systemami rozliczeniowymi KIR, KDPW czy rozrachunku systemu BLIK. Zaprojektowane zmiany są również odpowiedzią regulatora na konieczność zapewnienia najwyższego poziomu cyberbezpieczeństwa.

Kanał rozliczeniowy SORBNET jest obsługiwany w autorskim systemie MULTICENTAUR PAYMENT HUB, który integruje wiele systemów informatycznych banku oraz systemów otoczenia bankowego. Dotychczasowa wersja systemu MULTICENTAUR PAYMENT HUB obsługiwała SORBNET2 a wersje wdrożone w weekend 6-7 września br. wyposażone są już w standard SORBNET3.

Rozwiązanie HEUTHES wykorzystywane jest z powodzeniem do obsługi SORBNET i wielu innych kanałów rozliczeniowych w Pekao S. A. (od 2000 roku), BPS S. A. oraz we wszystkich bankach spółdzielczych zrzeszonych w Grupie BPS (307 BS-ów, od 2018 roku). Od maja 2021 roku rozliczenia SORBNET2 za pomocą systemu autorstwa HEUTHES działają również w SGB-Banku S. A. i wszystkich bankach zrzeszonych w Grupie SGB (174 BS-y).

Wraz z wdrożeniem nowych wersji aplikacji HEUTHES wspierających rozliczenia SORBNET3, nastąpiły rewolucyjne zmiany w wewnętrznych obiegach komunikatów płatniczych w obydwu Zrzeszeniach Banków Spółdzielczych. Do wewnętrznej wymiany informacji o płatnościach sorbnetowych wykorzystany zostanie nasz system HUB-BS-API. Nowe rozwiązanie pozwoli na procesowanie on-line zleceń płatniczych w kanale SORBNET3 we wszystkich procesach zachodzących w Bankach Spółdzielczych oraz w Bankach Zrzeszających.

System rozliczeniowy MULTICENTAUR PAYMENT HUB od HEUTHES:

  • umożliwia wprowadzanie transakcji do przetworzenia w kanale SORBNET wraz z pełną obsługą statusów zmian,
  • obsługuje operacje międzybankowe pomiędzy bankami, funduszami, instytucjami finansowymi itp.,
  • posiada możliwość wymiany danych z innymi systemami poprzez interfejsy on-line,
  • zapewnia obsługę tabeli kont banków uczestniczących w rozliczeniach SORBNET,
  • umożliwia dostosowanie do podłączenia (współpracy) z różnymi typami szyn danych (np. ESB),
  • może zostać dostosowany do współpracy z dowolnym systemem księgowym,
  • zapewnia możliwość pełnej, zautomatyzowanej i bezstratnej wymiany danych między BS a Bankiem Zrzeszającym w standardzie ISO.

Wdrożenie SORBNET3 to przedsięwzięcie o wielkiej skali, skomplikowane technologicznie, które w znaczący sposób usprawni, a także ułatwi przeprowadzanie transakcji bankowych.

Firma HEUTHES, mając ponad 20 lat doświadczenia w obsłudze kanału SORBNET w polskiej bankowości, prowadzi równolegle prace nad rozwojem kolejnych kanałów rozliczeniowych, migrowanych na ISO20022, w szczególności rozliczeń SWIFT oraz planowanych zmian w Elixir, jak również zapewniające dostęp do nowych rozwiązań rynkowych w obszarze płatności.

29 października 2025

HEUTHES pracuje nad rozwojem BLIK w aplikacji SGB Mobile

Kolejna funkcjonalność w aplikacji SGB Mobile została wdrożona i oddana w ręce Klientów Banków Spółdzielczych z Grupy SGB. Dzięki współpracy z HEUTHES, który już od ponad 25 lat współpracuje z SGB-Bankiem S. A., możliwe było dostarczenie jej użytkownikom innowacyjnej funkcji BLIK Płacę później od PSP (operatora BLIK).

Firma HEUTHES dostarcza Grupie SGB zaawansowane systemy zapleczowe, a udostępnianie kolejnych funkcji BLIK jest możliwe dzięki pracom rozwojowym systemu MULTICENTAUR HUB BS-API, czyli autorskiego rozwiązania od HEUTHES. Poprzednio w aplikacji pojawiły się m. in. niezwykle popularny przelew na telefon BLIK, płatność kodem BLIK, prośba o przelew, a ostatnio (o czym informowaliśmy w lutym) – Płatności powtarzalne BLIK.

MULTICENTAUR HUB BS-API funkcjonuje na wzór standardu PolishAPI. Platforma zapewnia połączenie między systemami informatycznymi wszystkich banków spółdzielczych w Polsce, a dzięki wykorzystaniu BS-API każdy bank spółdzielczy ma dostęp do zaawansowanych produktów bankowych, które banki zrzeszające dostarczają do wspólnego wykorzystania. Dzięki ciągłym pracom nad rozwojem systemu funkcjonują: AUTOPAY, Bankowość mobilna, Bankowość internetowa, BLIK, Polish API, P2P, Moje-ID KIR, API kartowe, Kartowe Programy Lojalnościowe oraz Systemy Finansowo-Księgowe. Dostęp do systemu mają wszystkie banki spółdzielcze w obu zrzeszeniach: SGB i BPS.

Kolejna funkcja „BLIK Płacę później” pozwala na odroczenie płatności w sklepie internetowym o 30 dni i bez dodatkowych kosztów, co pozwala przede wszystkim elastycznie zarządzać budżetem. Wystarczy wybrać jako metodę płatności BLIK Płacę później i kupować produkty, za które nie trzeba zapłacić w chwili zakupu. Po stronie HEUTHES wykonana została integracja z Polskim Standardem Płatności, operatorem BLIK, która polegała przede wszystkim na implementacji API, które udostępnia PSP. W tym przypadku konieczna była również integracja za pośrednictwem BS-API z systemami banków spółdzielczy oraz systemem kartowym, w celu dostarczenia do PSP danych niezbędnych do określenia zdolności kredytowej klienta. Dzięki temu możliwa stała się obsługa płatności odroczonych zgodnie z wymogami PSP i uzyskanie niezbędnej certyfikacji. Przygotowane zostały również odpowiednie interfejsy, które były niezbędne do integracji aplikacji mobilnej SGB Mobile z nowym rozwiązaniem.

Nowa funkcja BLIK została już udostępniona Klientom Banków Spółdzielczych SGB posiadający SGB Mobile, zarówno z systemem Android, jak i iOS. Użytkownicy muszą jedynie zaktualizować aplikację do najnowszej wersji i aktywować swój limit w ramach BLIK Płacę później.

28 października 2025

Automatyzacja-dekretacji-w-systemie-ISOF

Firma HEUTHES systematycznie rozbudowuje swój Internetowy System Obsługi Firm. W nadchodzącej wersji poszerzona zostanie funkcja dekretacji i nastąpi jej automatyzacja. Innowacja ta jest powiązana z autorską technologią HEUTHES – DOREMO.

Automatyzacja dotyczy schematu szablonu podziału dla faktur zakupowych. Podstawą operacji podziału jest zdefiniowanie samych szablonów, czyli:

  • reguły, np. numer obcy, IBAN, numer klienta itd.,
  • podziały – dane podziału, elementy konta księgowego i kwota dla danego podziału,
  • ewentualnie dekretacja automatyczna.

Dla faktury zakupowej lub całej listy faktur zakupowych, po naciśnięciu przycisku „Dopasuj szablon”, nastąpi proces dopasowania jednego z wcześniej zdefiniowanych schematów szablonu podziału.

Szablon jest wybierany na podstawie danych z systemu ISOF oraz danych otrzymanych z DOREMO, które są porównywane z regułami zdefiniowanymi w szablonach. Warunkiem w pełni poprawnego dopasowania szablonu jest wykrycie wszystkich zdefiniowanych reguł oraz zgodność sumy wszystkich kwot podziału z daną fakturą zakupową. Wybierany jest zawsze szablon z większą ilością dopasowanych reguł.

W przypadku dopasowania szablonu wszystkie podziały zapisane w szablonie są stosowane w sposób automatyczny. Może również nastąpić próba automatycznej dekretacji – w przypadku zaznaczonej opcji automatycznej dekretacji w dopasowanym schemacie szablonu dekretacji.

Kiedy suma kwot podziału jest błędna, a szablon został dopasowany na podstawie samych reguł, wymaga to ręcznej korekty z poziomu opisu dokumentu. Status informuje wtedy o błędnej kwocie podziału – nie zostanie zastosowany automatyczny podział ani dekretacja, ale jest on „podpowiadany” automatycznie.

W przypadku dopasowania schematu szablonu podziału, w którym wykryto numer rejestracyjny pojazdu, sposób rozliczania VAT i KUP jest odczytywany z modułu samochodów zdefiniowanych w systemie ISOF. Na jego podstawie wykonywany jest dodatkowy podział rejestru – odliczanie 50%/100% VAT w zależności od statusu. Sam podział, np. 80%-20%, musi zostać zdefiniowany w szablonie.

Więcej informacji na stronie: https://www.isof.pl

27 października 2025

Nowa technologia HEUTHES - DAIE

Zespół programistów HEUTHES do spraw sztucznej inteligencji opracował nową autorską technologię DAIE.

DAIE to integracja AI z bazami danych PostgreSQL. PostgreSQL to jeden z najpopularniejszych otwartych systemów zarządzania relacyjnymi bazami danych, który upraszcza ich przechowywanie i pobieranie. Dzięki DAIE dowolne dane zawarte w bazie danych mogą zostać zwektoryzowane, a wektory (embendingi) są zapamiętywane w źródłowej bazie danych. Po wektoryzacji możliwe jest odpytywanie semantyczne bazy danych w języku SQL. Dołączyć można wiele różnych modeli językowych zarówno przez vLLM jaki i Olama. Nowa technologia pozwoli na połączenie wszelkich aplikacji HEUTHES z AI.

Jednym z pierwszych przykładowych zastosowań DAIE będzie WIKI AI - podręcznik użytkownika z możliwością zadawania pytań w języku naturalnym, a także CRM Serwisowy oraz DMS.

Rozszerzenie DAIE dla PostgreSQL łączy dane i modele językowe w jednym systemie, bez potrzeby stosowania dodatkowego oprogramowania pośredniczącego (middleware). Dzięki temu modele LLM można wywoływać bezpośrednio z zapytań SQL. Sprawdza się ono szczególnie tam, gdzie operacje SI są ściśle powiązane z danymi relacyjnymi i wymagana jest zwięzła, przejrzysta architektura. W przypadku wysoce wyspecjalizowanych zastosowań, inferencji o dużej przepustowości, jak na przykład przy równoległych zapytaniach do LLM, lub dla zorkiestrowanych potoków SI, zewnętrzne frameworki są bardziej elastyczne i wydajne. Wybór zależy od kontekstu zastosowania i pożądanego stopnia integracji.

Korzyści z zastosowania technologii DAIE:

  • bezpośrednia integracja z SQL,
  • proste podłączenie lokalnych modeli,
  • połączenie z pgvector,
  • elastyczna architektura bez dodatkowych serwisów,
  • kompatybilność z ekosystemem PostgreSQL.

Minusy:

  • wysokie zapotrzebowanie na zasoby w przypadku modeli lokalnych.

Więcej informacji na stronie: https://www.isof.pl

24 października 2025

Rozbudowa modułu DOREMO w systemie ISOF/WORKFLOW

Firma HEUTHES cały czas tworzy i rozbudowuje swoje autorskie technologie. Jedną z ostatnich jest technologia DOREMO, wprowadzona do systemu ISOF-ERP w grudniu ubiegłego roku. DOREMO (Document Recognition Module) umożliwia rozpoznawanie dokumentów w różnych formatach (faktur, umów kredytowych, dokumentów postępowania windykacyjnego, komorniczego, sądowego itd.).

Po wprowadzeniu do systemu ISOF-ERP technologii DOREMO pierwszą jej funkcjonalnością była obsługa faktur zakupowych. Od tego czasu firma HEUTHES prowadzi prace nad dalszym rozwojem oprogramowania, czego efektem jest wprowadzenie możliwości dodatkowego indeksowania do modułu DMS i jego zastosowanie w wyszukiwaniu dowolnych dokumentów.

Dzięki temu po zakończeniu prac developerskich w systemie ISOF-ERP będą dostępne dwie metody indeksacji dokumentów: dotychczas wykorzystywane indeksowanie całotekstowe oraz nowa opcja indeksowanie zaawansowane (DOREMO).

Najnowszą innowacją autorskiej technologii DOREMO jest rozszerzenie jej o przetwarzanie wybranych dokumentów z dowolnymi słowami kluczowymi zdefiniowanymi w pliku XML. Wypełnione pliki XML są następnie indeksowane z wykorzystaniem mechanizmu bazodanowego PostgreSQL Generalized Inverted Index i mogą być dołączane do plików źródłowych PDF. System wyszukiwania może się teraz opierać na wartościach zapisanych w indeksach stworzonych przez DOREMO. Taki proces przyspiesza i zwiększa precyzyjność wyszukiwania dokumentów zaindeksowanych w ten sposób w module DMS. Indeksacji można poddać również pliki graficzne, które następnie zostaną przetworzone przez funkcję OCR, rozpoznane przez DOREMO i zaindeksowane.

Powyższa funkcjonalność umożliwi archiwizację dokumentów, które później będą mogły być indeksowane według wybranych kryteriów i szybko wyszukiwane przez użytkownika w dowolnym momencie. Kolejnym przykładowym zastosowaniem technologii może być skanowanie np. różnych rodzajów umów, polis ubezpieczeniowych i innych wykorzystywanych w firmach dokumentów, które mają ustandaryzowany układ.

W najbliższym czasie zaawansowana opcja wyszukiwana zostanie udostępniona pierwszym klientom systemu ISOF-ERP.

Więcej informacji na stronie: https://www.isof.pl

23 października 2025

Rozbudowa API systemu DMS/WORKFLOW

Firma HEUTHES dostosowując się do potrzeb rynku oraz chcąc ułatwić swoim klientom pracę z systemem ISOF rozbudowała interfejs programowania aplikacji API (Application Programming Interface). Modyfikacja ta umożliwia przesyłanie plików pomiędzy systemami ISOF nadrzędnymi i podrzędnymi.

Dzięki temu rozszerzeniu w systemach wielozakładowych obsługiwanych przez ISOF powstaje możliwość przesyłania plików pomiędzy systemami nadrzędnymi i podrzędnymi. Pozwala skonfigurować niezbędne ustawienia dla poprawnego wysyłania e-faktur w obiegu. W efekcie obieg wysyła e-fakturę do kontrahenta e-mailem przenosi ją bezpośrednio do jego systemu ISOF (zdalnego), gdzie może ona automatycznie wejść w obieg do obsługi Zakupów i utworzyć dzięki danym z warstwy KSeF fakturę zakupową w buforze. Np. biuro rachunkowe może przesłać do swoich klientów faktury za swoje usługi zdalnie. Również raporty systemów podrzędnych mogą być przesyłane do biura rachunkowego.

Dzieje się to przy wykorzystaniu jednokrotnej autoryzacji SSO (Single Sign-On) czyli mechanizmu uwierzytelniania, który umożliwia użytkownikowi dostęp do wielu aplikacji i systemów przy użyciu jednego zestawu danych logowania.

Nowe funkcje dostępne w trakcie obsługi dokumentu w obiegu DMS:

  • Eksport e-faktury do systemu zewnętrznego,
  • Eksport dokumentu do systemu zewnętrznego.

Pozwala to obsługiwać eksport dokumentów i w szczególności e-faktur do zewnętrznych systemów ISOF bezpośrednio z poziomu obiegu.

Więcej informacji na stronie: https://www.isof.pl

22 października 2025

Nowe rodzaje podpisów kwalifikowanych przetestowane

HEUTHES obsługuje większość podpisów cyfrowych.

W systemie ISOF można podpisywać dokumenty cyfrowe dwiema metodami (pieczęcią i podpisem cyfrowym):

  • pieczęcią firmową kwalifikowaną (przykładowy certyfikat to Szafir), a także niekwalifikowaną (wydawaną przez HEUTHES),
  • podpisem kwalifikowanym (przykładowe certyfikaty to Certum ASSECO, Szafir KIR i inne) oraz niekwalifikowanym (wydawanym przez HEUTHES).

W systemie ISOF dostępne są poniższe profile podpisów dla pieczęci i podpisów cyfrowych przy podpisywaniu plików:

PDF

  • PAdES widoczny (dedykowany do podpisywania plików PDF, z widoczną grafiką z podpisem, z informacją kto i kiedy podpisał, z opcjonalnym uzasadnieniem i znakiem graficznym, w wybranym miejscu, na wybranej stronie),
  • PAdES niewidoczny (dedykowany do podpisywania plików PDF, bez widocznej grafiki z podpisem, uruchomienie funkcji ‘weryfikacja podpisu’ umożliwia odczytanie informacji o podpisie),
  • XAdES otaczający (podpisywany dokument i podpis są razem w kopercie XML),
  • XAdES zewnętrzny (podpisywany dokument i podpis są w osobnych plikach).

XML

  • XAdES otoczony (stosowany do podpisywania plików w formacie XML, szeroko wykorzystywany w obrębie EDI oraz do przesyłania deklaracji i rozliczeń do urzędów publicznych, m.in. Ministerstwa Finansów i ZUS),
  • XAdES otaczający,
  • XAdES zewnętrzny,
  • XAdES równoległy (podpisywany dokument może posiadać kilka podpisów równocześnie),

pozostałych typów plików

  • XAdES zewnętrzny.

Chcąc usprawnić pracę naszych klientów z systemem ISOF, HEUTHES udostępnił funkcję podpisu mobilnego. Mobilny podpis elektroniczny, to podpis cyfrowy niewymagający fizycznego czytnika ani karty z certyfikatem. Umożliwia złożenie podpisu na urządzeniu mobilnym, takim jak smartfon czy tablet jak również na komputerze.

System ISOF obsługuje mobilny podpis kwalifikowany. Konfiguracja podpisu mobilnego w ISOF jest tak samo łatwa jak przy innych podpisach cyfrowych. Polega ona na wskazaniu odpowiedniej biblioteki podpisu kwalifikowanego niezależnie czy to wersja mobilna czy standardowa. Wskazanie biblioteki umożliwia komunikację dzięki programowi Bifilar systemu ISOF w przeglądarce, z aplikacją do podpisu standardową lub mobilną.

Więcej informacji na stronie: https://www.isof.pl

21 października 2025

Nowy system pomocy w ISOF

HEUTHES wprowadzi nowy system pomocy oparty na standardzie WIKI rozszerzony o elementy sztucznej inteligencji. W najnwoszej wersji ISOF nastąpi aktualizacja systemu pomocy i udostępnienie wielu dokumentów dziedzinowych w formacie PDF. Stary moduł pomocy zostanie wkrótce usunięty z systemu. Dzięki temu będzie można zadawać pytania do systemu HEUTHES w języku naturalnym. Jest to efekt działania zespołu do spraw sztucznej inteligencji, który powstał w firmie HEUTHES w połowie ubiegłego roku.

Dzięki nowej technologii integracji AI z bazą danych możliwe jest wektoryzowanie treści zawartej w WIKI i zadawanie pytań w języku naturalnym.

Nowy system pomocy kompleksowo ułatwi poznanie i efektywne korzystanie z systemu ISOF. Baza wiedzy obejmie szczegółowe opisy poszczególnych modułów oraz ich funkcjonalności, wspierając użytkowników w codziennej pracy.

Dzięki przejrzystej strukturze i praktycznym wskazówkom użytkownicy będą mogli szybko znaleźć potrzebne informacje. ISOF WIKI powstał, aby maksymalnie wykorzystać możliwości systemu.

Więcej informacji na stronie: https://www.isof.pl

20 października 2025

Nowa wersja modułu Faktur Zakupowych z wykorzystaniem OCR, DOREMO i Workflow

Firma HEUTHES, chcąc usprawnić obieg faktur zakupowych wdrożyła nową funkcję która wbudowana w obieg poczty automatycznie rozpoznaje typ dokumentu dzięki autorskiej technologii DOREMO oraz tworzy kopię załącznika w DMS.

W nowej funkcji można podać do jakiego obiegu mają trafiać poszczególne typy dokumentów. Pozwoli to na zautomatyzowanie obsługi rozpoznanych dokumentów. Proces wystawiania faktur będzie szybszy, a wykrywanie błędów będzie przyspieszone.

Skanowanie OCR za pomocą dedykowanego oprogramowania umożliwia odczytanie dokumentów, ale nie jeśli treści zostały sporządzone odręcznie. Ponadto narzędzie to umożliwia przełożenie pozyskanych w ten sposób danych na wersję cyfrową, a także ich sprawny import do systemu. Dzięki temu pracownik otrzymuje do dyspozycji nie tylko sam obraz, ale w pełni interaktywny odpowiednik papierowego dokumentu, na którym swobodnie może pracować i wprowadzać zmiany.

Zastosowanie technologii OCR w systemie ISOF-ERP umożliwia błyskawiczną zamianę skanów w plik elektroniczny, z kolei te, które już funkcjonują w formie cyfrowej (np. w formatach pdf, czy jpg) są odczytywane i zamieniane na tekst. Technologia OCR pozwala na eliminację obiegu dokumentów papierowych.

Usługa OCR w systemie ISOF-ERP jest zintegrowana z autorską technologią DOREMO. Document Recognition Module, która umożliwia rozpoznawanie różnorodnych dokumentów (faktur, paragonów, WZ, umów kredytowych, dokumentów postępowania windykacyjnego, komorniczego, sądowego itd.).

Technologia DOREMO jest zintegrowana z usługą OCR i można ją wykorzystać w obiegu Faktur Zakupowych, które są przekształcane do ujednoliconego PDF, elementy sztucznej inteligencji rozpoznają i analizują dokument, dokładają warstwę tekstową i dołączają załącznik do PDF zgodny z KSeF, a dla plików niebędących FZ, załącznik jest w formacir XML, w którym zawarte są rozpoznane dane. Odczytane z faktury dane merytoryczne są przypisywane do odpowiednich kategorii jak: NIP, numer faktury, data, kwota netto, kwota brutto, stawka VAT czy numer rachunku bankowego itp. Po uwierzytelnieniu są wczytywane do modułu Faktur Zakupowych i w dalszym etapie mogą być zweryfikowane, zaksięgowane i zarchiwizowane. Następnie można przeszukiwać archiwum zeskanowanych dokumentów po zawartości np. określonych słów/zdań, numerów spraw czy dat.

17 października 2025

Nowa wersja serwera aplikacyjnego HDB 8.0 z technologią wątków wirtualnych

Serwer aplikacyjny HDB to jedna z wielu autorskich technologii firmy HEUTHES, która na bieżąco aktualizuje swoje produkty, dostosowując je tym samym do potrzeb rynku.

Ostatnia aktualizacja serwera HDB miała miejsce w sierpniu 2024 roku. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, HEUTHES opracował nową wersję serwera aplikacyjnego HDB 8.0. Zawiera ona technologię wątków wirtualnych i najnowszą wersję Java. W najnowszej wersji serwera HDB dotychczasową obsługę wielowątkowości zastąpią wątki wirtualne. Maszyna wirtualna Javy decyduje o przydzieleniu pamięci dla poszczególnych wątków, a nie tak jak dotychczas, poprzez wywołania do systemu operacyjnego. Jest to proces oszczędny pod względem zasobów, ponieważ dzieje się to w obszarze samej maszyny wirtualnej. Metoda ta wpływa na szybkość i zwiększenie wydajności całego systemu. Jest to również zdecydowane przyspieszenie dla tych części systemu, które intensywnie korzystają z wielowątkowości.

Podstawowa zmiana polega na wykorzystaniu języka Java 22 zamiast Java 17, kolejna zmiana to zamiana wątków wirtualnych na wątki natywne.

Nowe rozwiązanie udoskonali pracę systemów HEUTHES w bankowości i przemyśle. Codziennie z tej technologii korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów.

26 sierpnia 2025

Wywiad z Dawidem Kotem - Laureatem Międzynarodowej Olimpiady Sztucznej Inteligencji

Podczas II Międzynarodowej Olimpiady Sztucznej Inteligencji, która odbyła się na początku sierpnia w Pekinie, polscy licealiści odnieśli ogromny sukces. Nasi zawodnicy zdobyli 3 złote medale w konkursie indywidualnym. Dodatkowo oba polskie teamy stanęły na 1 i 3 miejscu podium w rywalizacji drużynowej. Jedynym zdobywcą złotego medalu indywidualnie, jak i drużynowo był najmłodszy w polskiej ekipie, 15-letni Dawid Kot, uczeń renomowanego XIII Liceum Ogólnokształcącego w Szczecinie.

Od czego zaczęła się Twoja przygoda z AI? Może pamiętasz moment, w którym po raz pierwszy pomyślałeś, że sztuczna inteligencja to coś, czym chciałbyś się zajmować?

Moja przygoda z AI zaczęła się od pasji do matematyki i informatyki, którą rozwijałem już w podstawówce. Już w szóstej klasie zacząłem brać udział w konkursach algorytmicznych, a także interesowałem się robotyką, uczestnicząc w szkolnych zajęciach. Z czasem odkryłem, że programy mogą się „uczyć” i skutecznie działać na zupełnie nowych, wcześniej nieznanych danych. Pamiętam moment, kiedy po raz pierwszy stworzyłem prostą konwolucyjną sieć neuronową do rozpoznawania cyfr z zestawu MNIST. Było to dla mnie wręcz magiczne doświadczenie. Umiejętność komputera do „rozumienia” obrazu wydała mi się czymś niesamowitym. To, co najbardziej wyróżnia sieci neuronowe na tle tradycyjnych algorytmów, to ich praktyczna użyteczność i szerokie zastosowania. Myślę, że właśnie to zawładnęło moim sercem i sprawiło, że tak bardzo polubiłem tę dziedzinę.

Mimo iż rozwój AI przebiega w szybkim tempie, to nadal wielu ludziom AI kojarzy się z czymś bardzo skomplikowanym. Jak w prostych słowach opisałbyś to, co robisz, komuś, kto nie ma o tym pojęcia?

Choć w świecie AI często staramy się unikać antropocentryzmu, uważam, że takie porównanie jest jednym z najlepszych sposobów na jej wyjaśnienie. Trening modelu polega na pokazaniu komputerowi ogromnej liczby przykładów, które musi zrozumieć, a nie tylko zapamiętać. To trochę jak uczeń przygotowujący się do egzaminu. Wyobraźmy sobie osobę, która nie zna szerokiego kontekstu, lecz stara się opanować materiał, wykonując miliony ćwiczeń i quizów. Jeśli w teście pojawi się pytanie, które już wcześniej widział podczas nauki, potrafi na nie od razu odpowiedzieć. Natomiast jeśli pytanie wykracza poza zakres przerabianych ćwiczeń, może mieć trudności z odpowiedzią, choć czasem potrafi połączyć wiedzę z różnych zadań, aby znaleźć rozwiązanie. Istnieje też ryzyko przeuczenia, gdy uczeń zbyt mocno koncentruje się na jednym temacie, przez co w czasie egzaminu trudniej mu myśleć o innych zagadnieniach. Podobnie działa AI: uczy się rozpoznawać wzorce i reagować na nowe sytuacje, ale jedynie w granicach tego, czego się nauczyła.

Czy masz jakieś inspiracje, idoli, a może kogoś, kto szczególnie Cię wspiera w tych zainteresowaniach?

Największym wsparciem od zawsze była dla mnie rodzina, która nie tylko motywowała mnie do rozwijania pasji, ale także dawała przestrzeń do nauki. Ogromną rolę odegrał także pan Czesław Drozdowski, nauczyciel informatyki z XIII LO w Szczecinie. Pan Czesław nie tylko wystawiał mi liczne zwolnienia z zajęć, ale także organizował obozy naukowe, dzięki którym mogłem poświęcić więcej czasu na przygotowania do konkursów i rozwijanie swoich umiejętności. Bywały momenty, gdy przez dwa tygodnie nie było mnie w szkole, ponieważ intensywnie przygotowywałem się do zawodów.

Jak wyglądały przygotowania do udziału w olimpiadzie w Pekinie? Ile czasu poświęcałeś na naukę i trening? Jakiego rodzaju to były działania?

Przygotowania do olimpiady w Pekinie rozpoczęły się od obozu OAI, podczas którego komitet merytoryczny intensywnie przygotowywał nas do zawodów. Odbył się także testowy konkurs indywidualny, który pozwolił nam sprawdzić nasze umiejętności w warunkach konkursowych. Oprócz tego, poświęcałem kilkadziesiąt godzin na samodzielną pracę, rozwiązując dziesiątki zadań. W naszej ośmioosobowej drużynie, która pojechała na międzynarodową olimpiadę, wprowadziliśmy system wzajemnego wymyślania zadań, co było świetnym sposobem na pogłębienie wiedzy. Rozwiązywanie zadań jest bardzo pouczające, ale to tworzenie ich wymaga jeszcze większej kreatywności i daje ogrom satysfakcji.

Zdobyłeś w Pekinie dwie najważniejsze nagrody, złoto indywidualnie oraz drużynowo pokonując konkurentów z całego świata. Które zwycięstwo jest dla Ciebie bardziej satysfakcjonujące i dlaczego?

Najbardziej cieszę się ze medalu indywidualnego, ponieważ poświęciłem na przygotowania do tej części olimpiady zdecydowanie najwięcej czasu i energii. Wymagało to ode mnie nie tylko zdobycia wiedzy teoretycznej, ale też wielu godzin analizowania strategii i szlifowania moich działań pod presją czasu. Oczywiście zwycięstwo drużynowe również jest ogromnym powodem do dumy, ale to właśnie indywidualny złoty medal był spełnieniem mojego marzenia.

Opisz krótko na czym polegały i ile trwały zadania w konkursie indywidualnym?

Konkurs indywidualny trwał dwa dni, a każdego dnia uczestnicy mieli do rozwiązania trzy zadania w ciągu sześciu godzin. Polegały one na stworzeniu i udoskonaleniu modeli AI tak, aby skutecznie radziły sobie z różnorodnymi wyzwaniami, od analizy obrazów po przetwarzanie języka naturalnego. Wyniki były oceniane według starannie dobranej przez organizatorów metryki, a następnie liniowo normalizowane w skali od rozwiązania bazowego do modelu optymalnego.

Jakie było zadanie w konkursie drużynowym i co sprawiło, że Twoja drużyna zwyciężyła?

Zadanie w konkursie drużynowym polegało na zaprogramowaniu humanoidalnego robota do pracy w magazynie. Robot musiał podejść do stołu, zapakować przedmioty do pudełka, a następnie odstawić je na półkę. Podczas przemieszczania się musiał również unikać przeszkód znajdujących się na podłodze. Zadanie było niezwykle skomplikowane ze względu na liczne detale, na które należało zwrócić uwagę. Przed konkursem intensywnie przygotowywaliśmy się zespołowo, jednak uważam, że kluczowymi czynnikami naszego zwycięstwa były doskonała organizacja pracy w zespole oraz oczywiście odrobina szczęścia.

Byłeś najmłodszym członkiem polskiej ekipy w Chinach. Jak w wieku 15 lat udaje ci się łączyć pasję do AI z codziennym życiem, szkołą i znajomymi?

Oczywiście każdy sukces wiąże się też z pewnymi wyrzeczeniami. Przygotowując się do olimpiady, musiałem czasem rezygnować z niektórych spotkań ze znajomymi i poświęcić wiele wolnego czasu na naukę. Staram się jednak zachować równowagę między pasją do AI a życiem codziennym. Duże wsparcie otrzymuję od mojej szkoły, która jest jedną ze „szkół olimpijskich”. Oznacza to, że uczniowie skupiający się na konkretnych dziedzinach, takich jak nauka, informatyka czy matematyka, mają tu naprawdę dużo wsparcia od nauczycieli i dyrekcji oraz grupki zainteresowań. Dzięki temu mogę intensywnie przygotowywać się do konkursów, a jednocześnie nie tracić kontaktu z rówieśnikami i obowiązkami szkolnymi.

Masz jakieś plany np. na zawodową przyszłość związane z AI?

W przyszłości chciałbym zostać naukowcem i zajmować się badaniami nad sztuczną inteligencją. Fascynuje mnie odkrywanie nowych metod i rozwiązań, które mogą znacząco poszerzyć możliwości AI, nawet jeśli na pierwszy rzut oka nie zawsze widać od razu ich wpływu.

Czy jest jakiś projekt lub pomysł związany z AI, który chciałbyś zrealizować w przyszłości?

Pragnąłbym napisać własny artykuł naukowy na temat, który uważam za najbardziej fascynujący, czyli Computer Vision (widzenie komputerowe). Ta gałąź AI zajmuje się tym, jak maszyny mogą „widzieć” i „rozumieć” obrazy oraz wideo w sposób zbliżony do ludzi. Marzę o tym, aby przyczynić się do rozwoju nowych metod, które pozwolą systemom lepiej rozpoznawać, interpretować i reagować na otaczający je świat wizualny. Prace w tym obszarze mają ogromny wpływ na wiele dziedzin, od medycyny, przez robotykę, aż po rozrywkę.

Dużo w ostatnim czasie mówi się o AI, o szansach i zagrożeniach. Jakie widzisz największe wyzwania i szanse, które niesie ze sobą rozwój AI? Może masz też jakieś obawy z tym związane?

Jednym z największych wyzwań związanych z rozwojem sztucznej inteligencji są kwestie etyczne i prawne. Duże firmy, takie jak OpenAI, Google czy Anthropic, korzystają z ogromnych zbiorów danych pozyskanych z internetu, często bez wyraźnej zgody ich twórców. Dynamiczny rozwój AI ujawnił poważne luki prawne, które rodzą pytania: czy teksty generowane przez modele językowe mają swojego właściciela? Kto odpowiada za prawa autorskie do takich treści i jak chronić interesy twórców oryginalnych materiałów? Obecnie nie ma jednoznacznych odpowiedzi, dlatego potrzebne są dokładne i przemyślane regulacje, które uwzględnią specyfikę nowej rzeczywistości technologicznej.

Dodatkowo, obserwuję, że w erze AI generowanie treści w internecie staje się coraz prostsze i mniej wymagające wysiłku, co niestety prowadzi do spadku jakości i wartości merytorycznej publikowanych materiałów. W efekcie trudniej jest odróżnić wartościowe, rzetelne informacje od powierzchownych treści.

Joanna Kownacka, HEUTHES Sp. z o. o.

25 sierpnia 2025

Polscy licealiści zwycięzcami II Międzynarodowej Olimpiady Sztucznej Inteligencji!

Ogromnym sukcesem zakończył się udział polskiej reprezentacji w II Międzynarodowej Olimpiadzie Sztucznej Inteligencji (IOAI), która odbyła się w dniach 2–9 sierpnia w Pekinie. W rywalizacji, w ramach konkurencji indywidualnych oraz drużynowych, wzięło udział 284 zawodników z 61 krajów. W zawodach indywidualnych reprezentujący nasz kraj licealiści odnieśli wielki sukces, zdobywając 3 złote, 3 srebrne oraz 1 brązowy medal! W konkursie drużynowym programowania robotów polskie zespoły zajęły 1 oraz 3 miejsce! Polska zajęła 2 miejsce na świecie w klasyfikacji medalowej!

Międzynarodowa rywalizacja w ramach IOAI została zorganizowana po raz drugi. Olimpiada odbywa się pod auspicjami Międzynarodowego Komitetu Naukowego (ISC), który jest ciałem doradczym powołanym przez UNESCO. W Polsce Partnerem Instytucjonalnym Olimpiady Sztucznej Inteligencji jest Ministerstwo Cyfryzacji.

Więcej na stronie IOAI: https://ioai-official.org/

Złote medale dla Polaków w konkursie indywidualnym

W ramach konkursu indywidualnego, który trwał 2 dni wszyscy zawodnicy mieli do rozwiązania 6 punktowanych zdań (po 3 w ramach 6 godzinnych sesji). Najlepszy ze wszystkich uczestników w zmaganiach indywidualnych okazał się Krzysztof Rojek z III Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza we Wrocławiu, zdobywca 542,05 pkt. Drugi złoty medal zdobył Tymoteusz Stępkowski (413,34 pkt.) z Uniwersyteckiego Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu. Trzeci w zmaganiach indywidualnych był Dawid Kot z XIII Liceum Ogólnokształcącego w Szczecinie (356,81 pkt.).

Najlepsi w rywalizacji drużynowej

W zmaganiach drużynowych prestiżowe 1 miejsce wywalczyła drużyna w składzie: Michał Karp, Dawid Kot, Mateusz Kwietniewski, Bartosz Trojan wykorzystując AI do programowania robotów. Polski zespół pokonał w ten sposób 60 najlepszych drużyn z całego świata. W tej samej rywalizacji na 3 miejscu podium stanął team w składzie: Antoni Kamiński, Jan Kociszewski, Krzysztof Rojek, Tymoteusz Stępkowski.

Opiekunami naszej kadry byli: Antoni Czapski, Witold Drzewakowski, Mateusz Pyla oraz Paulina Tomaszewska.

Wyniki ze strony organizatora: https://ioai-official.org/china-2025/results-2025/

Olimpiady Sztucznej Inteligencji

Sztuczna inteligencja zyskuje coraz większe znaczenie w obszarach takich jak edukacja, technologia, przemysł i gospodarka. Twórcy Olimpiad w poszczególnych krajach organizują zawody krajowe, aby wyłaniać reprezentantów na konkursy międzynarodowe. Pierwsza w historii Międzynarodowa Olimpiada Sztucznej Inteligencji odbyła się w Burgas (Bułgaria) w 2024 roku. Wówczas pojechali na nią zwycięzcy pierwszej polskiej Olimpiady AI ogólnopolskich zawodów wyłącznie dla uczniów szkół średnich.

Finał II Olimpiady Sztucznej Inteligencji odbył się w terminie 30.05.-02.06.2025 roku na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego i stanowił kwalifikację do II Międzynarodowej Olimpiady Sztucznej Inteligencji, która w tym roku odbyła się w Pekinie. W ten sposób wyłoniono skład reprezentacji na zawody międzynarodowe w stolicy Chin. Zakwalifikowanych zostało 8 najlepszych zawodników, laureatów I stopnia:

  1. Dawid Kot, XIII Liceum Ogólnokształcące w Szczecinie
  2. Tymoteusz Stępkowski, Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące w Toruniu
  3. Krzysztof Rojek, III Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza we Wrocławiu
  4. Mateusz Kwietniewski, Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące w Toruniu
  5. Jan Kociszewski, II Liceum Ogólnokształcące w Poznaniu
  6. Michał Karp, Technikum Łączności nr 14 w Krakowie
  7. Antoni Kamiński, XXVI Liceum Ogólnokształcące im. K. K. Baczyńskiego w Łodzi
  8. Bartosz Trojan, Technikum Łączności nr 14 w Krakowie

W trakcie przygotowań do zawodów i w ramach Olimpiad krajowych zawodnicy rozwiązują zadania, pracują nad prawdziwymi problemami oraz zapoznają się ze współczesnymi technikami i obszarami AI, np. wizją komputerową, przetwarzaniem języka naturalnego czy głębokim uczeniem maszynowym. Biorą również udział w zaawansowanych wykładach.

Jako firma HEUTHES serdecznie gratulujemy całej polskiej drużynie, która wystąpiła w Pekinie, niezwykłych sukcesów na arenie międzynarodowej. Są one przede wszystkim potwierdzeniem wielkiego talentu uczestników, wysokiego poziomu nauczania oraz ogromnego zaangażowania nauczycieli w kształcenie najlepszych polskich licealistów. III Międzynarodowa Olimpiada Sztucznej Inteligencji odbędzie się w 2026 roku w Abu Dhabi (Zjednoczone Emiraty Arabskie) i liczymy na kolejne sukcesy Polaków.

24 czerwca 2025

XIX piknik rodzinny HEUTHES w Rymaniu - Z pszczołami za pan brat - historie z ula

Jak co roku, na początku czerwca firma HEUTHES zorganizowała plenerowy piknik rodzinny. Tym razem gościliśmy w miejscowości Rymań - wsi gminnej w powiecie kołobrzeskim w województwie zachodniopomorskim. Na terenie wsi, o której pierwsze wzmianki pochodzą z 1269 roku, znajduje się malowniczy obiekt - zespół pałacowo-parkowy, którego historia sięga 1751 roku. Do zakończenia II wojny światowej  pałac należał do rodów niemieckich. Ostatnim, przedwojennym właścicielem była rodzina Von Dewitz. Budynek był wielokrotnie przebudowywany i rozbudowywany, przetrwał trudne lata PGR-owskiej rzeczywistości, a na początku XXI wieku obiektem zaopiekował się dzisiejszy właściciel – spółka z kapitałem szwedzkim. Aktualnie w obiekcie znajduje się hotel otoczony zielonymi łąkami, a z tyłu urokliwego klasycystycznego dworku rozpościera się park w stylu lasu pierwotnego, w którym dominuje kilkusetletni starodrzew z sędziwymi bukami, dębami i lipami, nie niepokojonymi ludzką ingerencją.

W takich to wyjątkowych okolicznościach przyrody, mając na uwadze zapewnienie uczestnikom idealnych warunków do odpoczynku i wspólnej zabawy, odbyła się firmowa impreza integracyjna, na którą przybyli pracownicy HEUTHES oraz kontrahenci wraz z całymi rodzinami.

Motywem przewodnim tegorocznego pikniku było życie pszczół. Na specjalnym stanowisku przygotowanym przez pszczelarzy z Centrum Pszczelarskiego Łukasiewicz spod Stargardu demonstrowano wszelkie ciekawostki związane z pszczelarstwem. Można było obserwować życie pszczół w ulu pokazowym, wykonać samodzielnie świece z wosku pszczelego oraz degustować najróżniejsze produkty będące wytworem tych pracowitych i pożytecznych owadów. Miody były w kilkunastu smakach, z wieloma dodatkami owocowymi, ziołowymi oraz przeróżne miody gatunkowe, mleczko pszczele, pyłek kwiatowy i wiele innych produktów, które są efektem pracy pszczół. Uzupełnieniem miodowych przetworów konsumpcyjnych były różnego rodzaju kosmetyki oparte na bazie pszczelich wytworów jak kremy, balsamy, maści i peelingi do ciała.

Dodatkową atrakcją związaną z egzystencją pszczół było miejsce, w którym można było samodzielnie, pod okiem instruktora zbudować domek dla owadów, zabrać go na pamiątkę i postawić potem na swojej posesji, aby posłużył za dom dla takich owadów jak: dzikie pszczoły murarki, trzmiele, motyle, biedronki czy złotooki.

Szczególnym gościem na pikniku była Katarzyna Klata, łuczniczka, brązowa medalistka olimpijska z Atlanty, pod okiem której odbywały się warsztaty oraz turniej łuczniczy „Strzał w 10!”, który cieszył się dużym powodzeniem wśród gości.

Jak co roku przygotowanych zostało wiele stref rozrywki dla dzieci: gipsolandia, konstruowanie styropianowych samolotów, tworzenie bransoletek, malowanie twarzy. Oczywiście nie zabrakło kolorowych dmuchańców, na których dzieci i nie tylko bawiły się cały dzień. Dorośli uczestnicy też nie mogli narzekać na nudę, wspólnie z młodszymi i w towarzystwie Michała Książka, autora książek podróżniczych i przyrodniczych, chętnie uczestniczyli w prelekcjach o przyrodzie, poszukiwaniu owadów i nie tylko na terenie pałacowego parku.

Wyczekiwaną chwilą był również konkurs rakiet na wodzie co sprawiło wielką frajdę zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Tradycyjnie już odbyła się rodzinna gra terenowa zorganizowana w pałacowym parku. Prawie wszystkie punkty programu rozgrywane były w formie konkursów, zwycięzcy których zostali nagrodzeni.

Finałowym momentem imprezy był koncert zespołu grającego utwory z popularnych bajek i filmów w unikalnych aranżacjach - kwartetu blaszanego Brass Riders. Założony przez czterech instrumentalistów –Tomasza Stolarczyka, Andrzeja Tkaczyka, Tomasza Gajewskiego i Jarosława Jastrzębskiego zdobył uznanie na arenie polskiej i międzynarodowej. Zespół powstał w 2019 roku z zamiłowania do muzyki kameralnej i chęci propagowania brzmienia instrumentów dętych blaszanych.

Całości dopełniły jak zwykle suto zastawione stoły, ciepłe, zimne dania i przekąski, a także obowiązkowy słodki punkt z goframi i lodami o wielu smakach.

XIX piknik rodzinny HEUTHES przeszedł do historii ale zdecydowanie był imprezą bardzo udaną dzięki rodzinnej atmosferze i wielu atrakcjom. Wszystkim, którzy przybyli bardzo dziękujemy, a tych którym nie udało się dojechać pozdrawiamy i zachęcamy do udziału w następnym pikniku.

5 marca 2025

Kolejni studenci skorzystają z programu „ISOF dla uczelni”!

Politechnika Świętokrzyska w Kielcach to kolejna uczelnia, która dołączyła do ogólnopolskiego programu „ISOF dla Uczelni”. Dzięki temu wybrani studenci będą mogli korzystać nowoczesnego i kompleksowego systemu ISOF-ERP. Głównym założeniem programu jest przygotowanie studentów do pracy z wykorzystaniem informatycznych systemów zarządzania klasy ERP, co ma na celu uczynienie ich kwalifikacji konkurencyjnymi na rynku pracy.

ISOF-ERP składa się z wielu modułów odpowiadających poszczególnym płaszczyznom działalności biznesowej, niezbędnych do funkcjonowania firmy.

Moduły ISOF-ERP:

  • CRM: Aktywności, Marketingowy, Analityczny, Zadaniowy, Serwisowy, Portfolio,
  • DMS: Zarządzanie dokumentami elektronicznymi i obiegi, formularze, podpisy i pieczęci cyfrowe,
  • Sprzedaż i E-commerce,
  • Magazyn,
  • Rachunkowość: Finanse i Księgowość, Płace i Kadry, Majątek Trwały, Dekretacja, Zakupy, OCR/DOREMO, Windykacja, Kasa-Bank, Książka Przychodów i Rozchodów, Jednolity Plik Kontrolny, Ryczałt,
  • Produkcja,
  • Logistyka: zamówienia od klientów i zamówienia do dostawców,
  • Portale B2B: Serwisowy, Dokumentowy, Zamówieniowy,
  • Centrum Dowodzenia/Business Intelligence.

Sprzęgi ISOF-ERP z zewnętrznymi systemami

Dzięki sprzęgom systemu ISOF z zewnętrznymi systemami KAS/JPK i ZUS, a także GUS, NBP, KRS czy do bankowości bezpośredniej (BNP Paribas Bank Polska S. A. - GOconnect, Pekao S. A. - PekaoReady oraz PKO BP – w przygotowaniu), ISOF łączy wszystkie systemy w jedną całość, przez co każdy obszar działalności przedsiębiorstwa jest objęty działaniem systemu. System ISOF-ERP posiada również niezbędne sprzęgi z systemami sprzedaży internetowej, jak BaseLinker, platformą aukcyjną Allegro, sklepami internetowymi: Shoper, IdoSell Shop, WooCommerce, a także z firmami kurierskimi: DPD, DHL, InPost. Dzięki temu do obsługi firmy za pomocą systemu nie są potrzebne żadne dodatkowe programy.

Nowe kwalifikacje dla studentów

Z wykorzystaniem jednej aplikacji studenci uczą się wszystkich niezbędnych w codziennej pracy mechanizmów. Zdobywają również praktyczne umiejętności modelowania i zarządzania procesami biznesowymi przy wykorzystaniu nowoczesnego systemu informatycznego klasy ERP. Dla firmy HEUTHES ważne jest to, że dzięki studentom korzystającym z systemu w ramach programu system zyskuje kolejnych, przeszkolonych użytkowników, którzy zdobywają certyfikaty ze znajomości systemu. Następnie będą mogli wykorzystywać swoją wiedzę w przyszłej pracy.

Podstawowe korzyści z przystąpienia do programu:

  • dostęp do komercyjnej, w pełni funkcjonalnej wersji systemu ISOF-ERP - nowoczesnego i rozwijanego od 2000 roku,
  • możliwość praktycznego poznania systemu ERP, który jest wykorzystywany przez wiele firm,
  • dostęp do oprogramowania przez przeglądarkę internetową, bez konieczności instalacji dodatkowych programów,
  • brak potrzeby zakupu i utrzymywania serwerów, systemów operacyjnych i baz danych, firma HEUTHES udostępnia oprogramowanie w trybie outsourcingu – obniżenie kosztów obsługi serwisowej pracowni komputerowych,
  • dostęp do autorskiego, ramowego programu zajęć laboratoryjnych firmy HEUTHES - Akademia ISOF,
  • wsparcie indywidualnego opiekuna HEUTHES przypisanego do Uczelni,
  • kursy e-learningowe dla studentów.

Akademia ISOF

Przekazanie dostępów dla użytkowników systemu w ramach danej uczelni ustalane jest indywidualnie, jednak nigdy nie jest ich mniej niż 30. Zarówno wykładowcy, jak i studenci korzystają z bezpłatnych, profesjonalnych szkoleń w zakresie użytkowania systemu, przeprowadzanych przez wykwalifikowanych pracowników HEUTHES. Opracowaliśmy również system nauki w trybie e-learningu. W ramach pięciu kursów dostępne są zestawy quizów, po rozwiązaniu których można uzyskać imienny certyfikat Akademii ISOF potwierdzający bardzo dobrą znajomość zagadnień występujących w systemach ERP i CRM. W ciągu ostatnich 7 lat kilka tysięcy studentów odbyło cykl zajęć i po zdaniu egzaminów w formie elektronicznej otrzymało certyfikaty znajomości systemu ERP ISOF.

Od powstania w programie „ ISOF dla Uczelni” wzięło udział 31 szkół wyższych, m. in.:

  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Politechnika Bydgoska
  • Politechnika Gdańska
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Politechnika Świętokrzyska
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu
  • Akademia im. Jakuba Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim
  • Fundacja Profesjonalnej Edukacji Akademickiej
  • Zakład Doskonalenia Zawodowego w Kielcach

Uczelnie uczestniczące w programie dokonują corocznie stałą opłatę. W ramach uczestnictwa w Programie „ISOF dla Uczelni” firma HEUTHES oferuje również opiekę wdrożeniową oraz dydaktyczną. Zainteresowanych przystąpieniem do programu „ISOF dla Uczelni” zachęcamy do zapoznania się z niezbędnymi informacjami opublikowanymi na naszej stronie internetowej: https://www.isof.pl/dla_uczelni.hdb

4 marca 2025

Integracja systemu ISOF z platformą BaseLinker

BaseLinker to platforma do zarządzania sprzedażą online, która integruje sklepy internetowe, marketplace oraz inne narzędzia e-commerce w jednym miejscu. To nowoczesne narzędzie, umożliwiające automatyzację procesów sprzedażowych takich jak procesowanie zamówień, zarządzanie stanami magazynowymi, komunikacja z klientami czy wystawianie faktur, w handlu internetowym. Platforma ta jest szczególnie przydatna dla przedsiębiorców, którzy chcą usprawnić zarządzanie swoimi sklepami internetowymi, marketplace’ami oraz magazynem.

BaseLinker wspiera sprzedaż wielokanałową, co oznacza, że można nią zarządzać na wielu platformach sprzedażowych . Do tego łączy się z różnymi sklepami internetowymi i marketplace’ami (tj. Allegro, Amazon, eBay, Amazon czy Shopify), a także z różnymi hurtowniami i firmami kurierskimi za pomocą API (Application Programming Interface). Dzięki temu użytkownicy mogą centralnie zarządzać wszystkimi swoimi kanałami sprzedaży z jednego miejsca, co znacznie upraszcza procesy operacyjne i pozwala na szybkie reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe.

Chcąc ułatwić prace użytkownikom systemu ISOF firma HEUTHES zintegrowała system z największym na rynku narzędziem do zarządzania handlem internetowym w jednym miejscu.

Integracja ISOF-ERP z systemem BaseLinker może przynieść wiele korzyści, zarówno dla małych, jak i dużych firm, które prowadzą sprzedaż internetową. Dzięki niej zamówienia z różnych platform (Allegro, sklepy internetowe itp.) są automatycznie importowane do systemu ISOF, co eliminuje konieczność ręcznego wprowadzania danych. System ISOF zrealizuje i wygeneruje dokument sprzedażowy na podstawie danych pochodzących z BaseLinkera, a synchronizacja stanów magazynowych zapobiegnie ewentualnym błędom oraz brakom towarów. Zaawansowana automatyzacja procesów pozwoli na szybszą realizację zamówień oraz lepszą organizację pracy, co wpłynie bezpośrednio na bardziej efektywne prowadzenie sprzedaży internetowej.

Integracja ISOF-ERP z systemem BaseLinker umożliwia:

  • bezpośrednie połączenie systemu ISOF z BaseLinkerem,
  • synchronizację stanów magazynowych z ISOF do BaseLinkera,
  • synchronizację towarów między systemami,
  • synchronizację cen towarów,
  • eksport towarów z ISOF do BaseLinkera,
  • mapowanie metod wysyłki,
  • mapowanie metod płatności,
  • pobieranie zamówień,
  • automatyczną zmianę statusów zamówień zgodną z cyklem realizacji zamówienia,
  • przesyłanie numerów przesyłek pomiędzy systemami.

Sprzęgi ISOF-ERP z zewnętrznymi systemami:

Dzięki sprzęgom systemu ISOF z zewnętrznymi systemami KAS/JPK i ZUS, a także GUS, NBP, KRS czy z bankowością bezpośredniej (BNP Paribas Bank Polska S. A. - GOconnect, Pekao S. A. - PekaoReady oraz PKO BP – w przygotowaniu), ISOF łączy wszystkie systemy w jedną całość, przez co każdy obszar działalności przedsiębiorstwa jest objęty działaniem systemu. System ISOF-ERP posiada również niezbędne sprzęgi z systemami sprzedaży internetowej, jak BaseLinker, platformą aukcyjną Allegro, sklepami internetowymi: Shoper, IdoSell Shop, WooCommerce, a także z firmami kurierskimi: DPD, DHL, InPost. Dzięki temu do obsługi firmy za pomocą systemu nie są potrzebne żadne dodatkowe programy.

Więcej informacji na stronie: https://www.isof.pl/e-commerce.hdb

Zachęcamy do zapoznania się z materiałem wideo, w którym pokazujemy, jak zintegrować system ISOF z platformą BaseLinker.

14 luty 2025

Rozwój płatności BLIK w aplikacji SGB Mobile z udziałem HEUTHES!

SGB-Bank S. A., a tym samym zrzeszenie Banków Spółdzielczych SGB, z którym firma HEUTHES współpracuje od 26 lat dostarczając zaawansowane systemy zapleczowe, właśnie udostępniły użytkownikom swojej aplikacji mobilnej SGB Mobile „Płatności powtarzalne BLIK”. To dopiero drugi bank w Polsce, który oferuje ten rodzaj płatności powtarzalnych od PSP (operator BLIK).

Udostępnianie przez SGB nowych wersji płatności BLIK dla klientów korzystających z ich aplikacji SGB Mobile, jest możliwe dzięki ciągłym pracom związanym z rozwojem autorskiego systemu MULTICENTAUR HUB BS-API od HEUTHES. „Płatności powtarzalne BLIK” to kolejne po zrealizowanych wcześniej: BLIK T6 (płatność kodem), przelew na telefon BLIK i prośbie o przelew BLIK.

Platforma MULTICENTAUR HUB BS-API została stworzona na wzór standardu PolishAPI w systemie PSD2 i zapewnia onlinowe połączenie pomiędzy róznorodnymi systemami informatycznymi wszystkich banków spółdzielczych w Polsce. Dzięki wykorzystaniu BS-API nawet najmniejsze banki spóldzielcze mają dostęp do zaawansowanych produktów bankowych, które banki zrzeszające dostarczają do wspólnego wykorzystania. W ramach systemu funkcjonują takie moduły jak: AUTOPAY, Bankowość mobilna, Bankowość internetowa, BLIK, Polish API, P2P, Moje-ID KIR, API kartowe, Kartowe Programy Lojalnościowe, Systemy Finansowo-Księgowe. Dostęp do systemu mają wszystkie banki spółdzielcze w obu zrzeszeniach: SGB i BPS. Za rozwój systemu MULTICENTAUR HUB BS-API firma HEUTHES otrzymała w 2024 r. nagrodę główną „Spółdzielcza Technologia Roku” od Związku Banków Polskich podczas Forum Technologii Banków spółdzielczych.

Nowa odsłona obsługi cyklicznych płatności „Płatności powtarzalne BLIK” pozwala automatycznie regulować płatności, takie jak np. rachunki, abonamenty i subskrypcje. Po stronie HEUTHES zrealizowana została integracja z Polskim Standardem Płatności, operatorem BLIK, która polegała przede wszystkim na implementacji API, które udostępnia PSP i obsłudze komunikatów przychodzących. HEUTHES przygotował interfejsy, które pozwalają na definicje płatności cyklicznych, a także na obsługę transakcji powtarzalnych zgodnie z wymogami PSP, dzięki czemu możliwe było uzyskanie certyfikacji.

Przygotowane zostały również odpowiednie interfejsy, które były niezbędne do integracji aplikacji mobilnej SGB Mobile z nowym rozwiązaniem. Klienci Banków Spółdzielczych muszą jedynie zaktualizować aplikację do najnowszej wersji i wygenerować kod BLIK, który po potwierdzeniu kodem PIN i aktywacji ułsługi powtarzalnej płatności umożliwi płatność za produkt lub usługę. Z nowej usługi BLIK mogą już korzystać klienci SGB-Banku oraz wszystkich banków spółdzielczych SGB, którzy posiadają aplikację SGB Mobile.

Poprzez działania nad ciągłą rozbudową i aktualizacją własnych systemów, które umożliwiają realizację kolejnych zlecanych nam projektów, firma HEUTHES wspólnie ze swoim klientami, jak SGB-Bank S. A. i banki zrzeszone w grupie SGB, stale pracuje na rzecz rozwoju ich oferty produktowej.

11 luty 2025

ISOF-ERP w wersji 23 z dostępem do EWD-ZUS (Elektroniczna Wymiana Dokumentów)

System ISOF-ERP uzyskał niezbędną certyfikację ZUS i zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w wersji 23 dostępna jest bezpośrednia wymiana danych z ZUS, bez konieczności korzystania z aplikacji e-Płatnik. System Elektronicznej Wymiany Dokumentów - EWD ZUS jest nową funkcją modułu Płace. Tym samym ISOF-ERP dołączył do wąskiego grona dostępnych na rynku systemów, które umożliwiają taki sposób wymiany danych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.

Informacja o naszej autoryzacji dostępna jest na stronie ZUS: https://bip.zus.pl/inne/wymagania-dla-oprogramowania-interfejsowego/dokumenty-ubezpieczeniowe

Nowa funkcjonalność pozwala na generowanie, zapis, wyświetlanie i walidację raportów ZUS. Wygenerowane dokumenty można podpisać cyfrowo bezpośrednio w przeglądarce www (Edge, Chrome, Firefox), a następnie wysłać do ZUS z poziomu systemu. Możliwe jest też sprawdzenie czy przesłany dokument został dostarczony. Można to zrobić poprzez pobranie potwierdzenia odbioru w systemie.

Po otrzymanej certyfikacji wszelkie dokumenty mogą być wysyłane bezpośrednio z poziomu systemu ISOF-ERP i przechowywane w systemie. Obieg dokumentów odbywa się drogą elektroniczną, bez potrzeby używania jakichkolwiek innych, zewnętrznych programów.

W zakresie wymiany elektronicznej z ZUS system ISOF-ERP realizuje poniższe funkcje:

  • generowanie raportów ZUS na podstawie danych dostępnych w oprogramowaniu ISOF,
  • walidacja wygenerowanego raportu,
  • podgląd wygenerowanego raportu,
  • historia dokumentu oraz informacja o jego aktualnym statusie,
  • podpis raportu za pomocą podpisu kwalifikowanego w systemie ISOF-ERP,
  • wysłanie raportu do ZUS,
  • pobranie potwierdzenia przekazania dokumentu (UPO).

Dzięki integracji moduł Płace systemu ISOF-ERP obsługuje 16 niezbędnych raportów. Można je zatwierdzić, podpisać podpisem kwalifikowanym i wysłać z przeglądarki www bezpośrednio do ZUS. Raporty będą zapisywane do celów archiwalnych w Module DMS (zarządzanie dokumentami elektronicznymi). Walidacja i wersje dokumentów zostały również zaktualizowane do najnowszej wersji KEDU 5.6 obowiązującej od 1 września 2024.

Formularz/deklaracja ZUS Opis
ZUA Zgłoszenie do ubezpieczeń lub zmiany danych osoby ubezpieczonej jeśli podlega pełnym ubezpieczeniom tj. społecznym i zdrowotnym.
ZWUA Wyrejestrowanie z ubezpieczeń osoby prowadzącej działalność gospodarczą oraz wyrejestrowanie z ubezpieczeń osób współpracujących.
ZZA Zgłoszenie do ubezpieczenia lub zmiany danych jeśli dana osoba podlega wyłącznie ubezpieczeniu zdrowotnemu.
ZCNA Zgłoszenie danych o członkach rodziny dla celów ubezpieczenia zdrowotnego.
ZPA Zgłoszenie/zmiana danych płatnika składek - osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej.
ZIUA Zmiana danych identyfikacyjnych osoby ubezpieczonej.
ZWPA Wyrejestrowanie płatnika ze składek będącego osobą prawną, fizyczną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej.
IWA Informacja o danych do ustalenia wysokości składki na ubezpieczenie wypadkowe.
ZBA Informacja o numerach rachunków bankowych płatnika składek.
ZAA Zgłoszenie nowego adresu płatnika składek/ zgłoszenie zakończenia prowadzenia działalności przez płatnika pod wskazanym adresem.
ZFA Zgłoszenie jako płatnika składek osoby, która rozpoczyna prowadzenie działalności w formie jednoosobowej spółki z o. o., a także będącej wspólnikiem spółki jawnej, komandytowej i partnerskiej.
ZSWA Zgłoszenia okresów pracy ubezpieczonego wykonywanej w szczególnych warunkach lub o pracy szczególnym charakterze.
DRA Miesięczna deklaracja rozliczeniowa do wykazania składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz wypłaconych świadczeń.
RCA_RSA_DRA Imienne raporty miesięczne/deklaracja rozliczeniowa do rozliczenia składek oraz wypłaconych w danym miesiącu świadczeń.
RSA_DRA Imienny raport miesięczny do wykazania wypłaconych świadczeń i przerw w opłacaniu składek.
RCA_DRA Imienny raport miesięczny o należnych składkach i wypłaconych świadczeniach.

Największą korzyścią nowej integracji jest znaczne skrócenie czasu realizacji obowiązków sprawozdawczych dotyczących ZUS.

Bezpośredni sprzęg systemu ISOF-ERP z ZUS to kolejne, po elektronicznym zwolnieniu lekarskim e-ZLA, udogodnienie dla naszych klientów ułatwiające komunikację z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, które mocno usprawni pracę w firmach korzystających z systemu ISOF-ERP, a szczególnie w Biurach Rachunkowych.

Dzięki temu, że ISOF-ERP posiada wszelkie niezbędne elektroniczne sprzęgi do KAS i ZUS, a także GUS, NBP, KRS czy bankowości bezpośredniej, do jego użytkowania nie są potrzebne żadne dodatkowe programy. ISOF może pracować na platformie Windows, jak i Linux, a także na tabletach i smartfonach z system Android, wystarczy przeglądarka www i dostęp do Internetu.

06 luty 2025

Przełomowe połączenie sztucznej inteligencji z systemami bankowymi HEUTHES

Zespół do spraw sztucznej inteligencji powołany w połowie 2024 roku osiągnął swój pierwszy kamień milowy w rozwoju systemów HEUTHES. Zgodnie z zapowiedzią udostępniona została pierwsza z funkcji, nad którą pracowała grupa specjalistów, czyli połączenie AI z systemami HEUTHES.

Pierwszym zrealizowanym zadaniem jest połączenie systemu MC CFT (MULTICENTAUR Combat Finansing Terrorism) z podsystemem sztucznej inteligencji. System CFT działa w oparciu o autorski moduł HEUTHES - Heuristic Pattern Finder (HPF), który dotychczas działał w oparciu o techniki drzewa heurystycznego i logiki rozmytej (fuzzy logic).

Dane, które przygotowuje HPF są przekazywane do modułu AI NLP (Natural Language Processing - przetwarzanie analityczne języków naturalnych). Dzięki temu oprócz wyszukiwania wzorców, system analizuje konteksty – geolokalizacyjny, danych osobowych, organizacji czy specyficznych danych transakcji. Działanie to sprawia, że znacznie zmniejsza się pracochłonność, a także poprawia się jakość wyników systemu CFT. Proces doskonalenia systemu na podstawie historii działań osiąga charakter ciągły, dzięki temu, że sztuczna inteligencja może być cały czas douczana.

Hybrydowe połączenie metod heurystycznych i sztucznej inteligencji stanowi milowy krok w rozwoju tego typu systemów, które z jednej strony potrafią przetworzyć miliony transakcji dziennie (HPF), z drugiej strony dzięki sztucznej inteligencji znacznie lepiej wypadają w wynikach końcowych uzyskując wysoki wskaźnik STP (bez udziału ludzkiego). Pomiędzy parametryzacją HPF, a AI pojawia się sprzężenie zwrotne.

Kluczowe znaczenie ma 35-letnie doświadczenie HEUTHES w produkcji systemów bankowych i znajomości specyfiki komunikatów płatniczych. Na tej podstawie powstał unikalny model, który dzięki AI ma cechę samodoskonalenia. Rozwiązanie to oparte jest na najnowszych technologiach HEUTHES. System CFT wykorzystuje chmurę obliczeniową i orkiestrację (Kubernetes) co zapewnia najwyższy stopień skalowalności i niezawodności rozwiązania.

Technologia Heuristic Pattern Finder (HPF) będzie teraz nazywała się HEUTHES AI Pattern Finder (HAIPF). Jest to zupełnie nowa technologia, która łączy przetwarzanie heurystyczne z przetwarzaniem przy pomocy sztucznej inteligencji.

HEUTHES intensywnie pracuje nad innymi zastosowaniami HAIPF zarówno w systemach bankowych składających się na Infostradę Bankową (GRYFBANK, GRYFCARD, MULTICENTAUR) jak też w systemach ERP (ISOF).

23 stycznia 2025

„Możemy zrobić każdy system dla każdego banku, bez względu na jego wielkość”. – wywiad z Wojciechem Grzybkiem, Prezesem Zarządu HEUTHES Sp. z o. o.

Prezentujemy wywiad z Wojciechem Grzybkiem, Prezesem HEUTHES Sp. z o. o. udzielony dla portalu BANK.pl podczas listopadowej konferencji IT@BANK 2024. Redaktor Robert Lidke rozmawiał z Prezesem o historii firmy HEUTHES, a także wyzwaniach i planach na przyszłość tuż po historycznym sukcesie firmy i odebraniu nagrody głównej w Rankingu IT@BANK 2024 dla HEUTHES. W wywiadzie poruszane były kwestie powstania HEUTHES w 1989 roku, 35 lat działalności, nowoczesnych technologii i autorskich systemów, a także rozwoju firmy.

Zachęcamy do zapoznania się z materiałem:

https://bank.pl/heuthes-sp-z-o-o-laureatem-nagrody-glownej-w-rankingu-itbank-2024/

oraz do oglądania wywiadu:

https://www.youtube.com/watch?v=qK-0nc9pW_k

16 stycznia 2025

Podsumowanie 2024 roku: kolejny rok wysokiej sprzedaży w HEUTHES

Rok 2024 był dla firmy HEUTHES kolejnym dobrym okresem, w którym wszystkie zaplanowane projekty zostały zrealizowane i wdrożone, a lista prac na rok 2025 została skompletowana. W 35 roku działalności, po raz pierwszy w historii zwyciężyliśmy w prestiżowym Rankingu Głównym IT@BANK organizowanym przez Miesięcznik Finansowy BANK. W tegorocznej, dziewiętnastej edycji rankingu firma uzyskała tytuł „Najbardziej wszechstronnej firmy IT”. Wyróżnienia w rankingu corocznie otrzymują firmy, które nie tylko dynamicznie się rozwijają, ale również cieszą się największym zaufaniem wśród swoich klientów.

Miniony rok to również czas, w którym sprzedaż produktów HEUTHES ponownie wzrosła. Wzrost sprzedaży następuje od początku działalności firmy, jednak do roku 2015 miały miejsce wahnięcia w górę lub w dół, natomiast od roku 2015 poziom sprzedaży oprogramowania regularnie wzrasta o kilkanaście procent rocznie (z poziomu 2 mln $ w roku 2015 do 9 mln $ w roku 2024). W 2024 roku sprzedaż wzrosła o 21% w porównaniu do 2023 roku. Wszystko to sprawia, że HEUTHES stale poszerza zakres swojej działalności na rynku oprogramowania, a rosnące przychody uzyskane ze sprzedaży powodują, że rosną również nakłady na badania i rozwój. Pozwala to planować nowe inwestycje oraz zatrudnianie specjalistów o odpowiednich kwalifikacjach. Dzisiaj HEUTHES dysponuje zespołem zdolnych i doświadczonych pracowników, a także nowoczesnym sprzętem komputerowym oraz zaawansowanym oprogramowaniem przeznaczonym do rozwijania i diagnostyki systemów informatycznych. Firma HEUTHES posiada także bogatą ofertę w zakresie oprogramowania obejmującą kilkadziesiąt modułów pokrywających wszystkie obszary działalności banku i sektora MŚP, fachowo i sprawnie prowadzi wdrożenia oraz szybko realizuje specyficzne zadania zlecane przez klientów.

Nabywcami oprogramowania firmy HEUTHES są przede wszystkim duże, renomowane banki polskie, w których z powodzeniem funkcjonują autorskie systemy HEUTHES wchodzące w skład INFOSTRADY BANKOWEJ: MULTICENTAUR PAYMENT HUB, GRYFCARD oraz GRYFBANK.

Dostosowując się do dynamicznie rosnących potrzeb rynku branży IT, w roku 2024 w firmie HEUTHES, w dziale badawczo-rozwojowym został stworzony zespół do spraw sztucznej inteligencji. Tym samym przyłączyliśmy się do rynkowego trendu wykorzystywania AI w naszych systemach. Jesteśmy w trakcie finalizacji rozwiązań wzbogaconych o elementy sztucznej inteligencji, a są nimi: moduł MCJ-CFT i MCJ-FRAUD CFT służące do antyfraudowego skanowania list sankcyjnych i komunikatów płatniczych. Ze względu na wymagania regulatorów skupiamy się aktualnie na rozwoju systemu MULTICENTAUR w ramach wdrożenia standardu MX dla komunikatów rozliczeniowych (teraz SORBNET3 i SWIFT, później ELIXIR). Szczególnie ważne z perspektywy banków jest również możliwość użytkowania tego rozwiązania w chmurze.

Do tak znacznego wzrostu sprzedaży przyczynił się również autorski, internetowy program obsługi firm ISOF wykorzystywany przez wiele firm i przedsiębiorstw, którego dwie nowe wersje zostały wdrożone w 2024 roku (w styczniu i grudniu).

Inne ważne, ubiegłoroczne wdrożenia w HEUTHES to: integracja technologii Passkeys z systemami bankowymi i ERP, wprowadzenie technologii DOREMO do obiegu faktur zakupowych w systemie ISOF-ERP, nowa wersja serwera aplikacyjnego HDB 7.0 i HDB HA 7.0, sprzęg systemu ISOF z ZUS – EWD ZUS, czyli bezpośrednia wymiana dokumentów z ZUS z poziomu systemu ISOF, oraz ich archiwizacja w systemie wraz z potwierdzeniami odbioru co doprowadziło do wyeliminowania systemu e-Płatnik.

Najnowszym, własnym produktem HEUTHES udostępnionym w minionym roku jest technologia DOREMO, która umożliwia rozpoznawanie dokumentów (faktur, paragonów, WZ, umów kredytowych, dokumentów postępowania windykacyjnego, komorniczego, sądowego itd.). DOREMO jest zintegrowane z systemem OCR, który rozpoznaje zeskanowane dokumenty i zapisuje treść w formie dodatkowej warstwy tekstowej pliku PDF.

Rok 2024 to także kolejny rok, w którym HEUTHES był nagradzany i wyróżniany, a były to również:

Nagroda główna w kategorii: Kompleksowe rozwiązania firm IT dedykowane bankowości spółdzielczej za rozwiązanie: Rozwój platformy HUB BS-API integrującej rozwiązania informatyczne w Bankach Spółdzielczych zdobyta w konkursie Spółdzielcza Technologia Roku 2023 organizowanym przez Związek Banków Polskich, Rekomendacja HIT ROKU w konkursie Gazety Bankowej dla ISOF-WORKFLOW z elementami ERP – system do obsługi zaplecza banku, a także czwarty tytuł laureata prestiżowego rankingu „Diamenty Forbesa”.

Podsumowując, rok 2024 przyniósł wiele sukcesów, które nie miałyby miejsca bez znakomitego zespołu fachowców podejmujących najtrudniejsze wyzwania. W nowy, 2025 rok wchodzimy z nadzieją, że zaplanowane projekty zostaną zrealizowane, co w efekcie doprowadzi do dalszego rozwoju firmy i wzrostu sprzedaży naszych produktów.

Zobacz archiwum wiadomości: